Gott slut!

Årets sista dag. En dag för lite reflektion. Som alltid hinner det hända mycket under ett år och för oss har 2011 bjudit på mest snälla och positiva saker. Två ord kan nästan sammanfatta året, familj och studier. Allmänna ord på ett sätt men väldigt signifikanta för en stor "modern" familj där så många ingår och där vi detta år har gått i skolan allihop, även vi vuxna.

I somras seglade vi två veckor i härliga Kroatien.



Alla ungar och vi. Maja tar sig här en liten middagslur. Mys! Och varmt!

Något som har varit tungt i år var när vår fina Simba blev påkörd hemma i Täby och måste avlivas. En sådan fin kisse! Vi saknar honom.



När vi sedan skulle ta nya tag och skaffade två små kattpojkar i höstas så visade sig Stefan vara långt mer allergisk än vad vi trodde. Så de kissarna hade vi bara en vecka innan de fick åka tillbaka till uppfödaren. De har nu fått nya hem och vi hoppas att de får det bra. Tråkigt för oss att vi inte får ha någon katt...




Skolan har varit ganska slitig för oss alla. Men slitet har gett resultat och bra betyg. Jag har så duktiga barn, blir så ofta varm i hjärtat över vilken tur jag har som har dem.



Familjen är viktig och året avslutas i den andan. En av årets sista dagar hittade jag med hjälp av fantastiska internet Julia och Erics pappas familj i USA, vi trodde de fanns i Japan, som det inte funnits kontakt med sedan tidigt sjuttital. Det är en så rörande historia som berör mina barn så nära och deras pappa. Familjen blev med ens större och det kom äntligen lite fler kusiner! De mail och levnadsöden jag tagit del av dessa dagar är bland det största jag varit med om. Man blir ödmjukare. Om allt går som det ska bär det av för barnen och deras pappa till Florida under våren. Jag håller tummarna allt jag kan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0