Händelserik förmiddag

Oj, den här förmiddagen har varit full av aktiviteter. Stefan är i Stockholm så det blir lite mer att göra på morgonen. Maja fick gå tidigare till barnehagen eftersom jag skulle på Erics julkonsert. Inte populärt, hon tyckte att det var natt ute. Tur att vi på väg till barnehagen passerar den grekiska ambassaden. Maja älskar deras fina juldekorationer. Tack Grekland (eller EU) för att ni har råd med elen till era fina dekorationer!




Sedan snabbt till skolan, en hel minut till godo.. Fantastisk julkonsert! Jag har sett otaliga genom åren nu och är ganska bortskämd eftersom barnen går i en musik och dansorienterad skola hemma. Det här var annorlunda. Attans vad ungarna tog i ! Och det blev bra, stämningsfullt och lite kul. Mitt barn var såklart bäst! Med stadigast röst och utan att ha för bråttom lästa han sin norska juledikt. Så stolt att jag blev tårögd. Fina! Bilderna därifrån blev dock dåliga tyvärr.

Vid tio var jag hemma igen bara för att upptäcka att Julia glömt sin mat på köksbänken, tillbaka till skolan igen..När jag kom dit var det fullt ös på skolgården. Man firade av året som Uranienborg skole fyller 125 år med en stor parad på 125 meter för alla klasser i egen vald stil över skolgården. Kul tilltag! Självklart stannade jag och tittade!


Här kommer Erics klass!



Sedan blev det en vända till Bogstadveien för lite julshopping, ser det som träning inför Parisresan med girlsen på måndag!!! Kan ju inte komma till Paris helt otränad vetja!



Nu måste jag skriva dagens beting på uppsatsen, 600 ord. Adjö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0