Kaffe

Något jag kommer att sakna med Oslo är kaffet. Det här finns inte hemma på samma vis, inte samma kultur. Här kan man få en super-dupergod latte nästan var som helst. När jag beställer de hemma är de ofta för starka, för beska ellernågot annat. Här är de nästan alltid perfekta.
Jag är inte ensam om att tycka att Oslo kan sitt kaffe. Nyligen var det en lång recension på Oslos kaffeutbud i inget mindre än New York Times! Så här skrev de om kedjan Kaffebrenneriet, mitt favoritställe med sann Starbucks-feeling! Mitt Kaffebrenneri ligger på Frognerveien, ett stenkast bort. Mums!

"The fact is, you don’t need to try that hard to get a good coffee in Oslo. You could go to any of the more than 20 locations of Kaffebrenneriet and get a drink made with more skill and better ingredients than almost anything you’ll find in Paris, or Rome, or a number of places you think of as having a vibrant coffee culture. While many cities are resting on their creaking reputations, Oslo is forging a new standard."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0