Den gemensamma nämnaren?

Det finns en gemensam nämnare för allt jag gjort idag.

Jag har:

Varit och köpt duntäcken till familjen så att de inte ska frysa. Vår fina våning ligger i ett gammalt hus (1905) och det är lite dragigt.



Tomt och skönt på IKEA en måndag förmiddag.

På eftermiddagen kom Eric hem tillsammans med sin kompis Jonas. Så här såg det ut i vår matsal när de gjorde läxorna på golvet....




Till middag blev det korvstroganoff och ris. Maja gillar ris, hon åt bara ris, direkt ur skålen när de andra var färdiga.



Det fanns lite energi kvar på kvällen så jag bakade kanelbullar, för att det är höst och då måste man ha det hemma.



Och den gemensamma nämnaren är.... Sverige!

IKEA- självklart
Erics kompis Jonas mamma är svensk (ja..långsökt jag vet..)
Korvstroganoff- svensk falukorv
Kanelbullar- blir det svenskare?

Ok, jag är inte så assimilerad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0