Händelserik helg

Vilket tempo vi har haft i helgen! Vi åkte till Stockholm i fredags morse. Eller, vi startade på morgonen, det tar ju en stund att köra nästan 55 mil. Maja lämnades hos svärisar i Karlstad som också bjöd oss på brunch ute i det fina vädret. Runt 15.30 checkade vi in på Rica hotel vid Hötorget. Ah, härligt att vara mitt i stan! Men vi stannade inte utan drog till Sollentuna för att titta på kattungarna. Men så söta! Lite orolig är jag dock för Stefan blev ganska allergisk när vi var där. Jag hoppas att det beror på att de var så många katter där och att de små är liksom giftigare. Till och med jag kände av lite.



Sedan vidare till Täby och jaga efter astmamedicin som Eric lyckats PACKA UR sin väska. Arghhh!
Hade tur, apoteket i Täby C hade EN förpackning..

Helgen har sedan varit jätteskön, Julia och Eric har varit hos Patrik och haft en mysig helg och vi har bjudits på middag, först hos Lisa och Micke på fredagen och sedan hos Stina och Guy på lördagen. Därtill hotellfrukost. Mmmm! Tänk så bra man kan ha det!



Stefan och Micke är överens om allt.



Vilken tur vi har som har så härliga vänner!

Och på lördagen kom Gabriella in till stan och shoppade med mig. Och fikade. Helt perfekt! Stefan hade lite att läsa så det passade oss finfint att strosa runt. På em hade Stefan bokat biljetter till Zpanska flugan som går på Chinateatern. Där står vi och väntar på att gå in när någon harklar sig bakom mig och där står min syster och hennes Mats!! Vad är oddsen för det?? Jodå, de skulle på samma föreställning och satt bara ett par rader framför oss. Så kul att träffa på dem!
Vår supersociala helg avslutades med ett besök hos familjen Ulbricht i Täby, sedan upphämtning av barn i Täby, vidare till Karlstad, en till unge och lite mat, handla mat...och vidare hem till Oslo..PHU!!!



Julia framför Konserthuset.



Kantarellskog för stadsbor....


Nu är vi då hemma igen och Eric är tvärsjuk. Vi har varit hos läkaren och fått penicillin ni på förmiddagen så nu ska det väl bli bättre!! Vi ska ju till Köpenhamn på onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0