En måndag i september

Märkligt väder har vi haft idag, regnet har hängt i luften men inte kommit ner, det har varit varmt och dimmigt. På eftermiddagen hade var det dags för Majas utvecklingssamtal på barnehagen. Hon sköter sig fint, är supertrygg och mycket social. Lite lat och ovillig att klä på sig själv dock.. Får vi träna på...curlingföräldrar....Vi hämtade upp Maja på gården efter samtalet och skitigare unge får man leta efter...



Sedan dags för middag, jag och Stefan åt Thaigryta med kokosmjölk och röd curry, jag hade tofu till, Stefan kyckling. Lite mesigt var det och tofun skippar jag nästa gång.(Barnen åt chicken kebab och makaroner med glupande aptit)



Efter middagen drog Eric ut till en kompis några kvarter bort, ovanlig känsla att ha honom ute och ränna på kvällen... Vid åtta var det mörkt och han svarade inte i telefon så jag gick upp till skolan där ett helt gäng killar spelade fotboll i skenet från gatlyktan. Alldeles magisk stämning och varmt i luften.



Nu är det kväll och två av tre ligger till sängs. Dags för lite thé.

God kväll!



Det var mörkt att gå hem..reflex-dags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0