Hur sparar man digitala bilder?

Alltså, hur förvarar man dem på bästa sätt? De gamla papperskopiorna låg ju förvisso huller om buller, men det gick att slänga ner dem i en låda och så fanns de kvar i alla fall. Jag har digitala bilder överallt, på olika datorer, minneskort och på usb-stickor. Och absolut ingen koll. Hemskt.



Julia och Eric framför Chateau de Monbrison, Frankrike, i maj 2002.  Hade ingen koll på var de bilderna var..



Ett urflippat försök till julkort, helt misslyckat och hysteriskt roligt i efterhand! Julen 2002

Jag vill ju ha kvar mina bilder, kunna titta på dem om 30 år också. Hur ska man göra?

Kommentarer
Postat av: Pilla

Jag har mac. Använder mig av Aperature. Sorterar alla bilder månadsvis (och år, såklart). Har en extern liten hårddisk som alltid e ikopplad och backar up/ lägger kopior där en gång i månaden. 2gånger om året plockar jag ur den tredje hårddisken ur brand/vapenskåpet och för över....phu. Ett jädra meck...men e livrädd om mina foton!!

kramz

2012-01-24 @ 17:07:51
URL: http://www.pillakotton.com
Postat av: Tina

Jag måste hitta en sådan rutin... Hade det ett tag men så brakade den externa hårddisken och då slutade jag. Nä, på det igen! Tack Pilla!

2012-01-24 @ 17:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0