Mat och opposition

Idag har jag suttit och förberett mig på morgonens opponering av C-uppsatsen. Svårt är det.
Som en kontrast, läs flykt, har jag haft lite matexperiment idag som resulterade i en god middag.
Jag gjorde egna ricotta-gnocci. Hallå! Var har ni varit hela mitt liv!! Supersmarriga, superlätta. En paprika och ostpaj blev det också och en tomat och mozzarellasallad. Mums! Vi har börjat med att ha köksansvar varannan kväll, Stefan och jag. Så varannan kväll gör man all och varannan då ingenting. Mycket bättre och roligare. Undrar vad han ska göra i morgon?


Kommentarer
Postat av: Pilla

Med jösses vad gott!! Var de krångligt att göra gnocci? Må pröve nån gång!

2012-01-12 @ 19:24:12
URL: http://www.pillakotton.com
Postat av: Tina

Pilla, lättast i världen! 2dl mjöl, 1 äggula, 250 g ricotta, lite salt och peppar. Mjöla bakbordet, rulla ut i korvar, skär i bitar. Häll i kokande vatten, när de är färdiga pluppar de upp till ytan. Vi stekte dem dessutom efter kokning, blir ännu godare!

2012-01-12 @ 21:31:52
URL: http://hemmaioslo.blogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0