Blåbär och smultron

Vi bor mitt i blåbärsskogen, lilla stugan har naturtomt och precis utanför ytterdörren är det massor av blåbärsris. Där gillar Maja att sitta och äta.
 
 
Igår blev det smulpaj av alla smultron vi plockat. Utan tvekan den godaste paj jag ätit.
 
 
Idag har vi inte gjort så mycket, en tur till affären för att köpa glass och kolla vinterplats för båt.
Love längtar hem till mamma och pappa så vi tar båten hem ikväll redan. Och så har vi kanske köpt båt. Vi har utnyttjat att det är köparens marknad och det blir mycket båt för pengarna. Men ännu är det inte skrivet och klart och allt kan hända. Men jag håller tummarna.
 
 
Nu ska jag fixa lite varmkorv som blir dagens middag. Eric och Love är i skogen och letar efter Loves plånbok som han förmodligen lagt ifrån sig när han plockade blåbär på väg hem från affären igår. Och Stefan har åkt iväg med flakmoppen för att hitta dem.....Ja, herregud...bara vi hinner med båten om dryga timmen så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0