Fixardag

I morse tog jag båten in till Vaxholm och bussen vidare till Täby för att fixa en massa saker. Första uppgiften var att hämta bilen som stod i Viggbyhoms marina. En rejäl promenad med packning på ryggen. Sedan vidare hem till vårt hus för att ta in post, vattna blommor, klorera poolen, klippa gräset och hinna tvätta lite.
 
 
Så somrigt att stå tidigt på morgonen på bryggan och vänta på båten.
 
När jag dessutom handlat och packat på nytt och var redo att bege mig till Vaxholm för att ta kvällsbåten tillbaka så ringer Stefan och säger att de tar en tur med båten och hämtar mig i Vaxholm. Det var ju lyxigt!
 
 
Jag körde halva vägen tillbaka, en del trafik att ha koll på och mycket nytt men en stadig och snäll båt och med ett fullfjädrat proffs intill så kan man ju vara ganska kaxig!
 
 
Vi fick en lugn och fin kväll här ute. Jag tänkte ta ett kvällsdopp men ångrade mig då grannarna satt och fiskade utanför bryggan, kändes liksom fel att skrämma bort fiskarna för dem... Men att sitta på båten och ljuga gick också bra! Får bli ett morgondopp istället.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annie

Härligt! Blev det något morgondopp? Vad har ni för tempteratur i vattnet?

2012-07-27 @ 10:50:02
URL: http://annie-paperworks.blogspot.com
Postat av: Tina

Nej, jag lyckades resonera bort det för mig själv, gick en skitjobbig promenad till affären med ryggsäck och köpte tunga saker som mjölk och fil, sen var det bara duschen jag vill träffa... Vi har runt 20 grader i vattnet så det är absolut badbart!

2012-07-28 @ 18:11:57
URL: http://hemmaioslo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0