Fotbollstrubbel

Eric har ett dilemma. Alla killar i hans klass-och hans parallellklass spelar fotboll. I IKFrigg. Till detta då klart dominerande gemensamma intresse bland dessa nioåriga killar hör att man ska ha ett, minst ett, favoritlag. När Eric hade varit på semester med Patrik och Julia i Turkiet kom han hem stolt som en tupp. Han hade ett favoritlag nu. Eller rättare sagt två. Chelsea och Barca. Dessutom kittad till tänderna med fotbollströjor, den ena snyggare än den andra. Kanon! Frid och fröjd. Tills i går.

Ingen annan håller på Chelsea. Och Eric vill "ha" Real Madrid också. När jag poängterade att det går ju inte, det vore ju som att hålla på både Djurgården och AIK så ville han inte ha några favoritlag alls. Knappt spela fotboll längre. Efter en lång tids förklarande och diskuterande om hur det fungerar att ha ett favoritlag där jag inte alls nådde fram tog Stefan över och vips! I morse tittades det i tidningen i fotbollstabeller och killarna i hushållet var väldigt engagerade i detta. Jag vet inte vad som sades och vilka lag vi nu "har"... Och så säger ni att vi kvinnor är svåra???

 





(Klart grabben ska hålla på Chelsea, det enda laget som kommer från civiliserade trakter, där han mamma dessutom har bott. Bah! för lägre samhällsklasslag som Man U och Liverpool, tycker jag...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0